søndag 4. desember 2022

Gamle spolepapir

Har flere poser med gamle spoler. 

Når spolen er tom går vanligvis spolepapiret i søpla, men det hender jeg bretter ut for å se hva som er brukt.

Her er julepapir, notepapir, invitasjon til messe og del av ei oppskrift.

Jeg har ikke fantasi til å tenke meg hva oppskrifta mangler eller kunne blitt til . . 

1/2 ts salt, 1 ms margarin, 2 ms mjøl, 1 ts buljong,2 mc fløte og 1/2 egg!

Hadde det ikke vært for det halve egget ville jeg gjetta på saus - med vann i tillegg . .

Jeg lufta spørsmålet i gruppa: VEVING og det kom et forslag som jeg har stor tro på:

- Melboller til fersk kjøttsuppe !!

Ikke så vanlig i våre dager, men jeg voks opp med at mormor laga melboller i kjøttsuppa.

Hun laga kleppsuppe også. Det var melkesuppe med melboller i.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar