mandag 8. mai 2023

Sonjaruter


 En gang jeg var på vevtur i Sjuherad  i Sverige ble jeg  betatt av en dobbelvev jeg ikke hadde sett maken til. Jeg var heldig og fikk oppskrift på Sonjas rutige dubbelväv. 

Jeg vevde et sengeteppe som jeg synes ble helt perfekt.

Nå har jeg satt opp ei renning i tangentveven og prøver meg frem med ulike tykkelser på garn.

Synes jeg fikk riktig mønster da jeg slo inn med  ullgarn, men da jeg gikk over til bomullsgarn får jeg ikke samme uttrykket.

Planen er å veve stoff til stolputer og da kan jeg ikke ha ullgarn i innslaget - så jeg får prøve videre.

Skal prøve med fillestrimler og strenggarn.


Ellers så har jeg bakt eltefritt grytebrød.

Det er lite gjær og lang heving og brødet blir veldig luftig.

Passer godt til suppe.

Neste gang skal jeg ha litt grovt mel i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar