søndag 28. mai 2023

Sette sammen tangentvev

Pensjonen skal øke og jeg er i forkant . . 

Det kom i hus et nytt byggesett til bordvev. 

En Ashford denne gangen med 8 skaft og hendler.

Gubben kom innom og spurte om jeg trengte hjelp da han hørte hammerslag.
Men - dette går så greit at jeg vil kjenne på mestringsfølelsen.




Denne gangen husket jeg å klippe opp mellom hovlene før jeg løsna ombindingen. Jeg liker å kunne dra hovlene til siden etter hvert som jeg har hovla et passe parti. Synes det er lettere å holde kontrollen da. 

Andre liker at hovlene henger sammen.






Ashfordveven er mye tyngre enn den lille veven fra Louet jeg hadde fra før.
Den er enkel å ta med fra rom til rom - og ut på verandaen.

Denne er lett å slå sammen, så selv om den er tung og 20 cm bredere, så håper jeg det går greit å flytte den.




 Slik skal den se ut når den er ferdig montert - ganske stilig!

Det er to videoer som viser hvordan er setter sammen en slik vev: del 1 og del 2
Det er veldig greit å følge instruksjonen der

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar