tirsdag 26. september 2023

Juleløper i bølga kypert

 I Vävmagasinet nr 3 fra 2006 sto oppskrift på ei matte i vågformig kypert. (Tina Ignell)

Jeg ser på den hver høst når jeg blar igjennom mine utallige blader og tenker: - den vil jeg veve en gang.

6 skaft og 6 trøer .  .Det blir mange snorer å binde ned til trøene fra en kontramarsj.

I sommer var jeg så dristig at jeg kjøpte en tangentvev med 8 skaft. 

Jeg har satt opp og vevd ned 3 korte renninger i den veven. Nå var tiden inne til å la meg inspirere til å bruke hovlinga fra Tina Ignell, med cottolin i renninga - til juleløper.

Jeg slår inn med grønn cottolin, men ser at jeg gjerne skulle ha slått inn med lin
og fått ei blankere overflate.

Jeg bruker 8 tråder pr cm og synes det funker bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar