fredag 11. januar 2013

Frynseknytting og mimring om gamle alonger


Tida er inne for frynseknytting. 
Egentlig kan jeg tenke meg en fall i kanten på de tykke ullryene som er vevd av jarekanter,

Det er bare så mye enklere med frynser. Både når jeg vever og når jeg knytter.


Jeg savner gamle Trådsnella og kontakten med både vevere, bokelskere og strikkere.
Så ble jeg invitert med til et annet håndarbeidsforum der det ikke kunne legges bilder rett inn i trådene. Bildeadressen måtte taes fra nett.
Det var grunnen til at jeg oppretta denne bloggen.
En plass å legge ut bilder som er ment for et annet nettsted.

Nå er jeg på mimrestadiet og tenker tilbake på alt jeg lærte på Trådsnella. 
Zirkona satte i gang flere alonger som utfordra deltagerne til å lære  nytt og til å hjelpe hverandre med å nå målet.

En av alongene het SAFIRALONG. Vi ble utfordra til å kjøpe 3 Safir garnnøster i bestemte farger: Grønn, orange og flerfarga og lage produkter av dette.
Jeg laga ei muffeveske og et par artige votter og et mobiletui.

4 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var ikkje meininga å slette det over, uff for ei kløne!

      Flotte ting du har laga, både i veven og safiralongen. Artig å sjå kva de held på med lenge før eg visste at det fantes alongar.

      Slett
  2. Så da er det ikke bare jeg som sliter litt med å betjene bloggens mange underfundigheter. Jeg trøbler litt med bilder som kommer sidelengs . .
    Det var mange alonger på Trådsnella fra 2008 og til 2012, og jeg tror Zirkona startet de første.

    SvarSlett
  3. Tror Safiralongen var den første jeg deltok i.
    Fine arbeider du laget av garnnøstene!
    Og EZ sine votter er jo høyaktuelle for tiden ;)

    SvarSlett