onsdag 30. januar 2013

Mere strikk enn vev i januar


Vevene har hatt en hvileperiode mens jeg har strikka votter.
Jeg fikk et tips om at EZ mysterievotter kunne strikkes uten å sy i noen kant og da måtte jeg til med nye par.
Jeg brukte Judy Beckers måte å legge opp på, og da gikk det hele så meget bedre.
 - Avfellinga i andre sidekanten med pinnene kant i kant og med en hjelpepinne
- kanten nede med vrangbord og rillekant med vrangmasker anna hver pinne.


 

Omside fikk jeg knytta frynser på denne fillerya også. 

Den venter på en tvilling og skal ligge på kjøkkengulvet.

4 kommentarer:

  1. Flotte vottar du har strikka. Eg og brukte og den oppleggsmetoden, det er ein super måte å legge opp på som kan brukas til mykje.

    Liker veldig godt fillerya di, flotte fargar, minner meg op bestemors kjøkken med ryer på golvet. Eg kjem liksom ikkje i gang med vevinga, men no får eg sjå om ikkje eg kan riste meg sjølv litt i nakkeskinnet ;)

    SvarSlett
  2. Knallfine farger på vottene dine!!
    Stilig fillerye også. Fin sammensetting av stripemønster!

    SvarSlett
  3. Tøffe votter. Sitter og prøver meg fram. Kanskje jeg finner ut hvordan den strikkes.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er virkelig en spennende vott å strikke. Skal se om jeg finner en oppskrift/beskrivelse og legge det ut i ny blogg. Mener å huske at vi var flere som strikket den på samme tid.

      Slett