lørdag 28. mars 2015

Gardiner i bomull 20/2 ?

Nå har jeg nøsta opp 650 gram tynt kvitt garn som sikkert har ligget i minst 40 år. 
Tror det ble vevd sengetøy av slikt garn under og etter siste krigen.

 Planen er å veve droppdrällgardiner som sto i vävmagasinet nr 2/2012.

 Det skal være 740 tråder på 86 cm og jeg gruer allerede.

Det kan hende at jeg må ta med noe ubleika garn i renninga for å få nok garn.

Jeg har ei hendig nøstemaskin som lager spoler.
Det blir ofte litt flok til slutt i slike spoler. Derfor har jeg lagt ei halv dorullhylse på valsen før jeg begynner spolinga



Det blir så nydelig rutemønster på spolene.


Det går mot helg og jeg har lufta kjøkkenryene mine. Det er lenge siden jeg har blitt så fornøyd med filleryer.

De er ikke helt like, men ettersom de ligger i vinkel så gjør ikke det noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar