torsdag 12. mars 2015

Så elegante ben . . .

 Da jeg var i Seljord tok jeg en tur innom møbelforretningen. Butikken ser liten ut, men er kjempestor med ei uendelig stor gulvflate.

Jeg fant et spisebord som var laga av gjenbruksmaterialer.

Bordplata var rustikk og hadde faktisk små spiker i overflata. 

Jeg falt pladask og ble i tillegg fascinert av de lekre beina .  . .

Sjelden å se så lekre undersåtter på et bord. Prisen lå på mellom 7 og 8 tusen.

Jeg vet ikke hva som er varlig pris på et spisebord, men dette kan jeg ikke glemme.

Vi har ei stue som aldri ble ferdig da vi bygde hus før århundreskifte.

I fjor malte vi taket og nå er snekker hyra for å legge gulv og spikre opp panel.

Gulvet er blir ferdigbehandla furu, men veggene må males/beises.

Akkurat nå er planen å ha gulbeisa vegger og blåmalte møbler.

Vi må kjøpe spisebord og sofa, ellers blir det blåmalte gamle møbler.

Hva det blir til, vil lommeboka vise når snekkeren er ferdig . . . . . 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar