mandag 17. august 2015

Forberede flammegarnfarging


Jeg er fasinert av flammefarga garn med lange partier der fargene går over i hverandre.

Jeg har nøsta opp alunbeisa garn på renningsbommen slik at det blir to 12 meter lange hesper på til sammen 100gram.

Så har jeg linna tynn plast rundt hespene på noen partier, bomullsgarn på andre og noen partier er uten ombinding.

Har farga første omgang i rabarbrasuppe.
Så tok jeg av noen av ombindingene og plastla de fleste gule partiene før jeg skal farge i rødt bad.

Når jeg til slutt farger i blått bad og fjerner ombindingen på de gule partiene vil det bli grønt.

Det er planen, så får vi se om jeg greier å følge den .  . .







Nå står ett glass med 10 gram finknuste cochenillelus i vann og et glass med 50 gram krapprot.
Så får morgendagen bestemme hvor flammegarnet havner.



Når en begynner å farge og følger med på hva andre eksperimenterer med, så får en lyst til å prøve mer og mer.

Nå ligger 4 stoffstykker og mer garn i alunbeis og skal hvile til i morgen, så får vi se hva som dukker opp av farger før dagen er omme.











 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar