lørdag 1. august 2015

Nøster opp plantefarga garn


Jeg nøster opp garnet som er farga og lurer på hva jeg skal bruke det til.
Fant frem noe garn jeg har farga rødt tidligere og planlegger å farge blått senere.
Jeg har noen få vaidplanter og vil ta frø og slik at jeg får blader nok til en kjele til neste år.
I år blir det nok ei indigosuppe.
Skal putte i noe gult og noe rødt, så da burde det bli alle regnbuens farger pluss grått og brunt.

Det hadde vært innmari artig å prøve å flammefarge garn.
Da må jeg lage ei lang hespe på rennebommen, binde hardt rundt den flere plasser før jeg putter den i blått fargebad. Så må jeg ta opp de bindingene og binde over noe av det blå før garnet går i et gult fargebad. Da skal garnet få partier med gult, grønt og blått.

Det blå som er mest aktuelt i kveld er nyplukka blåbær.

Noe har gått i fryseren og bæra i skåla har fått stå ei stund og godgjøre seg i flytende, nyslynga honning.

De siste jordbærene fra hagen pynter opp sammen ei gammel sølvskei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar