søndag 18. oktober 2015

I vevmodus igjen



Da har frostnettene gjort sitt inntog og jeg er ferdig både med honningslynging, tapping av honning og rengjøring av klissete kopper, kluter og kar.

Vintersesongen er i gang og gulvvarmen står på i vevstua.

Oppdaga en feil i gardinprøven - så jeg la et teppe over og gikk løs på ei filleryerenning i stedet.

Er så glad for at jeg tok imot alle vevene som ble "kasta" etter meg : "hvis ikke du vil ha veven, så går den på bålet"

For omlag 10 år siden satte vi opp en driftsbygning for birøkt med plass til hobbyrom. 
Det står pr i dag 6 vevstoler med renning og en uten. Enda ligger det to vever på lager . . 

Det har vært spørsmål etter filleryer med rødt i, så da er jeg i gang med ei rye med 20 cm lange striper i rødt med kvitt og kvitt med rødt.

Det blir julemarked i november og da bør jeg friste med noe i rødt, så får jeg inspisere  gardinfeilen senere.

Jeg trives med panamarenning.

 Når jeg trer 2 tråder med 12/6 i hovler og i annen hver tinn, så blir rya tett og tykk. Innslaget dekker mye av renninga.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar