mandag 26. oktober 2015

Rosengangbord til besvær

Det er et år siden jeg var på vävdagene i Glimåkra, Det var en fantastisk tur med mange inntrykk.

Ei fillerye sitter fastbrent i minne, men jeg skjønner ikke helt hvordan den er vevd.

Trodde at det var rosengang, men lurer på om det er en halvdreielsbord.

Om noen kan hjelpe meg blir jeg strålende glad.

Jeg har satt opp en løper tredd i vanlig rosengang og toskaft, men mine roser blir ikke som "Glimåkra"-rosen.

Nå har jeg bestilt Vävpoint for å prøve å finne ut om jeg kan forandre litt på hovlinga for å få ønska virkning

Jeg vil i alle fall prøve en grovere skei.
Nå er det cottolin i 60/10-skei.



Jeg liker ikke så godt når rosengangbordene blir kryss og v-formede.


Jeg vil ha enkel rosebord !!

Men jeg får det ikke til. . . 

Har eksperimentert med tykt og tykt innslag og med toskaftinnslag mellom det tykke i roseborden, men jeg blir ikke fornøyd.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar