fredag 20. november 2015

Endelig . . .

Da har jeg roseborden klar. Den er ikke perfekt, men jeg skal jobbe med den og kose meg med farger og bredde på filleremsene til jeg får den litt rundere og litt større.

Jeg liker denne bedre enn den vanlige rosengangen der rosene henger sammen.
Det er i alle fall en enorm lettelse å ha forstått hvordan en går frem for å endre mønsteret til å bli slik en vil ha det.
 

Jeg har en annen vev oppe med en mindre rosebord.
Det er en vev med bare tre trøer.
Beskrivelsen sto i høstnummeret av Vävmagasinet som fokuserte på filleryer.

Jeg har hovlet med annen hver grå og brun 12/6 og slår inn med annen hver rosa remse og tråd, slik at det blir en fargeeffekt der renninga skifter ved borden.

Dette er en prøve, men det ble som jeg hadde håpet.
Kanskje blir det en løper til en benk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar