torsdag 19. november 2015

Rosekoden er knekt

Endelig har jeg funnet ut hvordan den blå/gule roseborden fra Vävdagene i Glimåkra er vevd.
Det er en nydelig følelse, selv om min bord ikke er helt perfekt enda.

Jeg har vevd to innslag etter hverandre, og da blir ikke rosa så tydelig som om det var bare ett.
Jeg måtte bare få tatt et bilde - da det gikk opp for meg at koden er knekt.

Jeg fikk hjelp av en på Vävspolen.
Hun kalte hovlinga for: - fantasihovling inspirert av rosebragdhovling, eller V-punkt hovling. Koblinga er batavia.

Jeg er egentlig glad i å gå tur, men dette har plaga og engasjert meg i lange tider.
Det siste jeg tenkte på før jeg sovna og det første som dukka opp i hodet når jeg våkna.

Nå har jeg hele vinteren å prøve meg frem med farger, innslag og mønstre.
Så skal jeg ta meg tid til å gå flere turer med bikkja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar