mandag 10. oktober 2016

Enkelt sjal av bomull 20/2

Har tvinna frynser på ett av sjalene jeg klipte ned i går.

 Kvaliteten ble utmerket og jeg liker rutene.

Renninga er bomull 20/2 som har vært lagra i mer enn 70 år.
Garnet ble brukt til å veve sengetøy av før, under og etter krigen.
Jeg rente med 4 tråder og hadde stort sett 2 tråder i tinn. Noen åpne tinner og noen med 1 tråd.

Det var knapt en tråd som røk, så det er ingen grunn til å kaste gammelt bomullsgarn om det har vært lagra tørt.

Jeg brukte 60-skei og stort sett trelagt garn til innslag.


Jeg skal på vevkurs om ei uke og prøver å forberede meg på bl a WeavePoint.

Det er mange huller i vevkunnskapen min. 
Jeg har fortrengt vevknuten og jeg roter stadig med hva som er trøe og skaft nummer 1-2-3 osv

Dette SKAL sitte som støpt før jeg kommer til Rauland!

Vevknuten finnes på en videosnutt og jeg starter øvinga nå! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar