mandag 23. januar 2017

Renner med 4 tråder i rennestikke.

888 tråder er i boks. Det ble etter hvert fullt på rennebommen, og jeg valgte å renne de 48 kvite trådene for seg. Greit å fordele i sveipekammen.

Brukte rennestikke  med 4 hull.

Det er ikke så ofte at jeg lager renning med så mange tråder.

Vanlig matterenning er på 270 tråder. 

Rennestikke med 4 hull


Litt over 6 meter renning med 888 tråder  veide 2,1 kg - omtrent som jeg regna ut på forhånd.



Renninga er fordelt i sveipekammen. Jeg er venstrehendt og starter treinga fra venstre.

De kvite trådene har egne skillepinner og ligger over den store renninga.

Jeg legger et tøystykke over bøylene og overfører skillet her i stedet for på veven.

I morgen skal renninga sveipes på veven. Jeg har satt opp pådragningsknekten, og funnet frem vannflaskene så alt er klart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar