fredag 13. januar 2017

Rips - tett og glissen

Her er bilde av ei matte jeg fant på  "Vävspolen".


Den er spennende og utfordrende og jeg vil prøve å få til noe lignende når matterenninga blir tom.

Ser ut som om det er minst tre farger i renninga og en relativt glissen rips.

Tror jeg vil prøve med svart og grå 12/6 i de store rutene og kvit i de smale stripene.


Jeg har vevd noe lignende før, etter ei utslitt matte jeg fant for 17 år siden.

Den var vevd med bare kvit renning, men den hadde annen hver 1 og 2 tråder i hovel.

Den bakerste prøven har 10 tråder pr cm og den mørkeste foran har 12 tr. pr cm.

De er vevd på samme renning i 50 og 60-skei.
Golvmatte ble vevd i 40-skei.


Løperen er mye tetter og i to farger.
Innslaget der er svart strenggarn.

Brukte 633 tråder på 40 cm bredde.
Her er det 3 tråder i tinn i 60-skei.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar