fredag 27. oktober 2017

Planlegger restegarnskjerf



Tror jeg skal la meg inspirere av Textila inslag når jeg får en tom vevstol og bruke opp noe av alt restegarnet til skjerf.

Hun har sortert restegarn i fargeskalaer  og har satt opp relativt korte renninger til skjerf.
Skjerfene er 190 cm lange og vevd i kypert med 7 tråder pr cm i 35-skei.

Ulike garntyper rent med 7 tråder. Vil bruke ei lita båndgrind som rennestikke.

Hvis jeg tenker 30 cm bredde og 4,5 cm lang renning, kan det hende at jeg tenker riktig når en tråd må være 135 meter lang, eller . . . ?

1 tråd av hvert nøste pr cm og 210 tråder i alt.

For et par år siden fant jeg et annet innlegg som het grå sjalar.

All grunn til å følge med på Elisabet Jansson.
Hun er produktiv og har mye spennende i bloggen sin.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar