lørdag 28. oktober 2017

Svenske vevbøker

I Sverige kommer det ut mange vevbøker som frister. Jeg har sett meg ut minst 3 som jeg har lyst på.
Fristelsen ble stor her en kveld, men jeg var usikker på dette med toll. 
Bøker er tollfrie, men er det ei øvre kostnadsgrense?  Mine bøker ville koste minst 600 kroner før porto.
Sendte spørsmål til tolletaten, men regna med at svaret ikke kom umiddelbart, så jeg bestilte 2 bøker på ulike nettbokhandler. 

Fra bokus kom det melding dagen etter om at bok var underveis.
Neste dag kom svaret fra tolletaten
"Alle bøker er tollfrie ved import til Norge. Generelt er de flesre bøker også fritatt for MVA ved import til Norge når de importeres til eget privat bruk(ikke for videresalg)"

I går lå boka fra bokus i postkassa. Snakk om rask levering!
Forsendelsen kosta sv kr 295.-, mens en annen nettbokhandel ville ha kr 319.- + porto.

Fra tanum.no har jeg ikke hørt noe enda, men det er jo greit at ikke begge bøkene kommer på samme tid.
Hadde aldri hørt om bokus før, men mitt inntrykk er at bokus er bra og billig!

Nå går jeg løs på Estrids & Eugenias vävbok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar