fredag 2. juni 2023

Byggesett blir til vev

 Jeg falt for fristelsen til å kjøpe ny vev med 8 skaft/tangenter. Det ble en Ashford bordvev - 60 cm bred.

Den er tyngre og større enn jeg hadde forestilt meg, men den kom i hus - som byggesett. 

Hadde god hjelp av to videoer: del 1 og del 2

Mesteparten er på plass, men jeg har ikke satt på handtak til strammehjulene.
Det var praktisk å legge alle skruer og småting på ei pute.
Der ligger de i ro og  er lett å finne.

Har gjort noen bommerter før nå det gjelder hvilken veg taggene på hjulene skal gå.

Systemet er noe annerledes her enn på Louet sin lille Erica. Den er i alle fall grei å slå sammen til en flat pakke.

Det hele ser ut til å gå bra, - så langt.

Blir spennende å få sveipa på en eller to av renningene som jeg farga i vår.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar