fredag 9. juni 2023

Tægerbinding, en rødlista husflidsteknikk

 

Jeg ble så fasinert av tægerbinding en gang og gikk kurs i Trondhjem hos Arvid Walla. Han hadde skrevet bok om teknikken, og nyttevekstforeninga har gitt ut et par hefter.

I går fant jeg en kartong full av bjørkerøtter som var dratt opp og som er klar til bruk.

Jeg har ikke lyst til starte opp på nytt, men vet det skal være kurs på Raulandsakademiet i sommer - og håper at noen der vil overta.
Synd om de blir kasta etter mi tid.






2 kommentarer:

  1. Hei, har du fortsatt tæger? Jeg ser at innlegget ditt er mer enn et halvt år gammelt, men har du fortsatt tægerrøtter vil jeg gjerne overta dem. Jeg går på kurs hos husflidslaget på Hamar nå. Vennlig hilsen Inga Blix

    SvarSlett
    Svar
    1. Så innlegget ditt litt seint., men jeg har tæger.

      Slett