mandag 31. juli 2023

Knytter ny renning på skjerfveven


 Det var litt jobb med hovlinga til det som skulle bli "snurrig skjerf". De to fargene var så like at mønsteret ikke kom frem.

Laga ei renning i bomull og knytter den på slutten av skjerfrenninga - så vet jeg at jeg ikke trenger rette feil i hovlinga denne gangen. . . 

 Håper at garn og farger passer bedre til mønsteret og at det kommer tydelig frem i det som blir kuter eller gjestehandkle.

Slike  er artige å veve og greie å gi bort!

Før jeg klipper av skjerf-renninga foran, sikrer jeg renninga bak med klips og tape. 

Snurrig skjerf er et mønster i fargeeffekt på 4 skaft og 4 trøer.

Åsa Martinsson presenterte mønsteret i et gammelt v¨vmagasin fra 2006 !!
Jeg har hatt det på "skal gjøre-lista i mange år . .  .



Da jeg klipte ned skjerfrenninga ble det to ganske ulike skjerf.

Frynsesying og vasking må til før en ser hvordan de tar seg ut.
De blir nok med på ei forsending til Ukraina i oktober - sammen med skjerf jeg vevde sist vinter.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar