tirsdag 4. juli 2023

Rosettvev i sjal



 Tiden var inne for å sette opp ny renning på Ashfordveven med 8 skaft/tangenter.

Jeg er ikke blitt helt venner med den nye veven, men ofte må det litt prøving til før en sette endelig dom.

Det sto nylig vevdiagram til en rosettvev i vävmagasinet og jeg tilpassa oppskrifta til de 270 trådene jeg hadde i ei grønnfarga renning som var satt sammen av to hjemmefarga.

Stingene på min oppsetting ble for lange, men kvaliteten på sjalet ser bra ut, så jeg endra litt på tangent rapporten i stedet for å skifte til finere skei.

Det ble ganske stor forskjell på min oppsetting og bildet i Vävmagasinet.

Jeg har 8 tråder pr cm i renninga. Både renning og innslag i bomull 16/2.

Nå står det igjen å se om været blir så bra at denne veven også får prøve seg som verandavev.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar