fredag 31. mai 2013

Å veve er spenning og utfordring



Å veve er spennende og utfordrende.
Ta en tråd og la den vandre,
Følge og krysse
gå over og under hverandre.
Finne farger, sjatteringer og kontraster.
Bruke ull, silke og lin
bomull, hamp og papir
-  og oppklipte filler
fra tøy som ingen vil savne
før en finner det i matta..


Sol i dag og da ble det hagen som fikk min oppmerksomhet.
Jeg burde ikke lage flere blomsterbed, men når vi fikk overflod av god matjord, så kunne jeg ikke dy meg.
30 mm regn forrige døgn gjorde jorda våt, men nå er steinkanten på plass og jorda er jevna ut.

Fineste planten i hagen er EN villtulipan ( 10 år gammelt minne fra Merdø uttafor Arendal)

Den har ikke formert seg, og jeg er like lykkelig hvert år når jeg ser knoppen.
 
I går fant jeg den lå på bakken. Mus eller snegle?

Den ble med inn og strålte i vannglass til middag.
Nå i kveld har den lukt seg.

Kanskje har vi like mye glede av den her inne?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar