tirsdag 28. mai 2013

Regnvær er omplantingstid.

Da vi bygde hus for 16 år siden ble det lagt opp en jordhaug på baksida av huset. Den ble raskt overgrodd av bringebærkjerr og ugras.
Nå har vi planer om å bygge en terasse, og da er det siste sjanse for å få fjerna haugen, derfor kom det gravemaskin i går.

Etter knappe to timer var haugen borte og en ny skråning lå der jomfruelig uten et strå ugras.

Barken er flekt av på halve sida.
I dag beskar jeg noen busker, flekte av barken på ei side, og stakk de i jorda der gravemaskina hadde gjort seg ferdig.

Etter som det er meldt regnvær fremover håper jeg at buskene vil sette røtter og bekle skråningen med krypmispel og "gullbusk".

Før jeg planta buskvekstene hadde jeg strødd ut et par poser med Blodkløverfrø.

Det sies avt biene finner nektar i slik kløver.
De liker seg veldig godt i mispelblomstene også, så jeg håper at dette blir en skråning som biene vil kose seg i.


Jeg liker så godt Gravmyrt.
Blomstene har en nydelig blåfarge nå i mai, og plantene dekker jorda og sprer seg så godt at mye av ugraset ikke får plass.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar