lørdag 2. november 2013

Beret – tam - alpeluer - baskerlue

Kjært barn har mange navn. 
Dette er en luetype som har vært brukt i flere hundre år i mange europeiske land.

Et strikkeforum inviterte til samstrik, og vi laga egne mønster som blir presentert etterhvert som vi blir ferdige.

Jeg hadde som mål å bli ferdig før strikkekveld og natt starta, og det gikk akkurat. 

Lua mi består av sauer og atter sauer.

Det skal være svarte sauer i pullen, og ikke halloweenspøkelser som det kan ligne på. .
Kanten rundt er kvite sauer på grønn eng og med blå himmel med skyer.


Nasjonal strikkekveld gikk over i strikkenatt med saueklipping, spinning og strikking av genser. Vanskelig å legge seg før en vet om vestlenningene greier å slå verdensrekorden. 
Jeg så Linda som laga armsrtikka skjerf av et tykt mykt garn. Det så deilig ut og jeg ble frista til å prøve på nytt. Tidligere har jeg brukt flerlagt garn og det ble ikke særlig brukbart.



Jeg ble ferdig med alpelua - tamen- bereten - baskerlua. Har blokka den ut over en tallerken og festa tråder.

Nå kan vinteren komme!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar