fredag 22. november 2013

Første julerye har fått frynser

Alltid spennende å se ei fillerye ferdig på gulvet.
Må sjekke om mønsterbordene er like og om fafgene stemmer.
Først hadde jeg en sjekk på bordet med saks, nål og tråd.
Ender som stakk ut ble klipt av. 
Det var noen hoppetråder som ble sydd ned og gjort ganske usynlige.
Da er matta ferdig og skal bli med på julemarked på søndag.
Det har vært spørsmål etter røde ryer og da valgte jeg svart renning. denne gangen.
Fornøyd med det!

Det er på dagen 50 år siden John F Kennedy ble skutt.
Jeg husker akkurat hvor jeg var. Det var litt seint på kvelden og jeg var på Gerhard Schøning skole i Trondhjem.Det var filmkveld med dans etterpå.
Dansen ble avbrutt , lysene satt på og det ble opplyst at presidenten i USA var skutt på åpen gate.
Dansekvelden ble avlyst. Vi tusla hjem og jeg var i grunnen mer lei meg for at jeg ikke fikk danse lenger med DEN kjekke gutten jeg hadde gått og sett på så lenge .  . 
Sånn var det med den saken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar