tirsdag 20. januar 2015

Kjærringkoker og resterye



 Jeg samler alle fillerester i kasser etter farger. Med jevne mellomrom vever jeg ei rye eller to av restene.

Det tar tid, men jeg koser meg og minnes ryene jeg har vevd tidligere.

Det er også et par sekker med oppklipte filler som jeg har fått av andre. 

Det er nøster som er av og til er klipt rett over sømmer og da er de ikke mye verdt.


De havner som biter i resteryene.

Nå er det matter til kjøkkenet som står i veven. Den ene var slutten av forrige renninga og den som skal ligge i vinkel er i ferd med å gå mot slutten nå.

Dette er perfekte kjøkkenryer. Her vises verken syltetøy, ost eller saus.



Vevdagen ble avslutta med en tur i min nyinnkjøpte luksus.

Et boblebadekar - eller massasjekar som det står i beskrivelsen.
Det tok litt tid før rørlegger og elektriker hadde gjort jobben, men nå er karet i bruk.

Det er helt fantastisk nydelig å få massert ømme skuldre og ikke minst fotsålene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar