lørdag 15. april 2017

Lerretsbinding med ensfarga renning . .



Første løperen fikk rosa innslag. Det ble ganske stilig i den brune renninga.

Men, det er påske og da bør jeg vel finne frem gult innslag .  .

Jeg skal lage noen løpere som skal bli med til Vegårshei Bygdetun i juli.

Da skal det være husflidsdag og jeg skal fortelle om den utslitte matta som jeg fant på ei trapp for snart 20 år siden .  .
Jeg har  laga ei oppskrift på hovling og ruteinndeling som jeg selv skjønner, så kan jeg lage andre ruteinndelinger neste gang.

Jeg laga ca 9 meter renning med 488 tråder av brun 12/6 bomullsgarn.
 Renninga veide 1.57 kg.

Jeg rente med tre tråder fordi jeg skulle ha 12 tråder pr cm og skulle tre 1-2-1-2 i hovel.
Tredde 2 tråder i tinn i 60-skei.
Løperen blir ca 40 cm bred.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar