mandag 25. juni 2018

Farge renning til vev . . .

Forbereder meg til kurs i Rauland. Er ikke helt sikker på hva kurset innebærer, men leste en plass at det var bra om noen hadde med ferdig renning.
Bilde fra kurskatalogen, Åse Ellingsen

Jeg har mengder av kvitt bomullsgarn og har laga flere renninger på 6 meter og ca 180 tråder.
De fleste er i 12/3 og ei i 16/2.
Om jeg ikke får farga alle på kurset, så kan jeg bruke de som de er eller farge med batikkfarger. Håper å få kjøpe kjemiske farger av kurslærer, som er Åse Ellingsen.

Jeg har farga renninger før. Da surra jeg plasremser tett om deler av renninga mens den lå på rennebommen - før jeg la den i fargebad.

Ei av utfordringene blir å finne en vevteknikk med renningseffekt slik at den farga renninga kommer til sin rett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar