onsdag 17. juli 2013

Vegkanter, potethypping og ugrasbed

Måtte bremse ned bilen da jeg så en ukjent 
vegkantplante - trodde jeg.
Det var flekkmarihand, men jeg hadde ikke sett den i vegkanten før.
Det er all grunn til å nyte synet av blomsterfloret i vegkantene nå. Der jeg kjørte var det prestekrager, Rødkløver, Tiriltunge, Geitrams og Solei som var mest synlig.

Sannelig er vi heldige som bor en plass der vi kan nyte synet av friske, naturlige blomster.

Jeg leste en plass at det var tid for å hyppe potetene, så jeg fant frem grev og støvler.

Da jeg kom til miniåkeren min, så oppdaga jeg at plantene sto så tett at hypping ikke var aktuelt.

Jeg gjorde en bytteavtale med gubben. Jeg skulle hyppe hans mer proffe potetåker mot at han begynte på terassen vi har planlagt å lage.
 Han var seint ute med potetåkeren fordi det regna enormt i mai/juni og han hadde planlagt en omgang med jordfres før potetene ble satt.

Her var det i alle fall god plass mellom radene!
Hvert år kommer det et høyt Kongslys i grusen foran huset.
Jeg har ikke hjerte til å luke den bort før den er i ferd med å blomster av.
En staselig plante med et staselig navn.

Like ved siden vokser Gul Gåseblom, røde kløver og villjordbær.
Planter til å bli i godt humør av.


h

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar