mandag 3. mars 2014

Endelig er veven tom !

De fleste timene siste uka har gått med til å tyde gamle arkivkruseduller og lete etter slekt i mange retninger. Ganske fantastisk at en kan sitte foran PC'n og se hva de noterte i kirkebøkene for mere enn 200 år siden. Det er spennende og frustrerende.


I går tok jeg meg selv i nakkehårene og vevde ned siste del av renninga på Telemarksbragden.
Det blir nok ei stund til jeg tar fatt på monteringa, men sannelig var det spennende med så mye ulikt innslag.

Innslag med flerfarga garn ble relativt vellykka, men kvaliteten på garnet er jeg usikker på.
Nå er omsider veven tom og er klar for ei ny renning i ull og lin.
Jeg bladde i VÂV magasinet og fant forslag til skjerf med renning og innslag av annen hver tråd av tynn ull og lin.
Var flink og brukte minivev til prøve denne gangen.
Satte opp 12 meter - så får vi se hvor raskt jeg blir lei og går over til filleryer igjen.

Da er jeg i gang med neste prosjekt!

Så får slekt være slekt ei stund. Slitsomt å ligge og gruble på årstall og skrifttyding. Det har holdt meg våken store deler av de siste nettene . . . 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar