tirsdag 11. mars 2014

Finnmarksløpet inspirerer til ny topptur . . .





Sol  i dag også og jeg tok bikkja med på ”topptur”, etter at jeg hadde brukt en time foran PC*n for å oppdatere meg på Finnmarksløpet.
Ble nesten flau da jeg kikka på klokka.  Brukte 10 minutter på turen opp til toppen når jeg gassa på litt.

Bestemte meg raskt for å gå denne turen 7 ganger i uka . . .

Så ble det en ny tur i dag med ved, sitteunderlag, kikkert  og aviser i sekken.

Her vil jeg sitte med bok og bål når det blir litt varmere i lufta – og sende røyksignaler til Marit som bor lengre ned i bygda.

Skal invitere gubben på pannekakelunsj her også .  .

Du verden så mange planer en lager om våren.



I fjor oppdaga jeg Finnmarksløpet og nå er det i gang igjen.

Jeg følger med på webkamera og på gps-sporing så jeg kan følge med på hvor de går og hvor de stopper opp på sjekkpunktene. Det er imponerende å følge med på kontakten mellom hunder og eier – hvor mye de trener og hvor mye de forsaker for å få med seg denne reisa som ofte må føles som et mareritt. I fjor ble det målt opptil 40 kuldegrader . I år hadde de voldsom vind i starten. 
De fleste er over halvvegs nå når de har vært innom Kirkenes. Jeg blir så fasinert av "sakteTV". Sitter og ser på hundene som ruller seg sammen under tepper og ser hvor omsorgsfulle og effektive kjørerne er når de kommer inn til sjekkpunktene der de hviler - og når de skal fortsette turen videre tilbake til Alta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar