søndag 9. mars 2014

VÅR i lufta og på bakken

Sol fra morgen til kveld. Hadde nesten glemt hvordan en nydelig vårdag kan være.
Jeg kan se hvor mye snøen har smelta fra morrasturen til nå i ettermiddag da jeg gikk en barmarkstur i skogen for første gang i år.
Trugene gikk i vinteropplag og skiene har ikke fått lufta seg enda.

Biene surra forbi honningskiva og kaffekruset da jeg satt halvnaken i verandakroken med bok og strikketøy.

Rundt bikubene er det et fantastisk liv.
De er ute for første gang i år og de sitter på kubene og noen lander på snøen og ikke kommer seg opp igjen, fordi de blir stive og kalde.
Blomsterbed og kjøkkenhage er dekt av snø. Verken snøklokker, krokus eller purreløken fra i fjor er å se.

Var på hoggormjakt i steinrøysene der jeg så orm i fjor, men den hadde vel funnet seg en roligere plass å ha ormebol.
Nå stiller jeg inn PC'n på Finnmarksløpet. Der kan jeg se på kartet hvor hundespannene forflytter seg, og jeg kan se webkamera på sjekkpunktene der de kommer innom og drar videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar