torsdag 22. mai 2014

Min sky . . .


 Det skrives stadig om Telenors "min sky".

Her er noen av mine kvite skyer.
Brudespirea, kirsebær og hegg står i full blomst over hele eiendommen. 
Det er mye tidligere enn normalt og helt enestående å se og lukte.
 
 Ellers består hagen min av villige blomster som vil deles.


 Dette er den blomsten jeg venter på hver vår. En gul villtulipan som jeg fikk da jeg var på Sørlandet. Der spredde de seg og var rene ugraset.

Her er den et klenodium som ble satt ned i år 2000 og trives nok ikke så godt i jordtypen den bor i nå.

MEN, i år så har den fått en liten sideløk som har kommet med blomsterknopp.
Den er litt mindre og springer vel ut i morgen.

Blomsten har smale blader og en tynn og sprø stilk. Da jeg skulle se til min høyt elskede tulipan i dag, så var stilken brukket.
Ikke så rart.
Den står sammen med kattemynte, og i dag tidlig så jeg en katt gå forbi. Den hadde nok rulla seg i kattemynten og ikke tatt hensyn til naboskapet.

Så bra at det kommer en ny blomst ved siden av.

Jeg har ganske stor hage og utvider med nye blomsterbed nesten hvert år.
Grunnen er at jeg har frodige planter som sprer seg og ber om å bli delt.

Denne kommer med en gang snøen forsvinner.
Store blader og store blomster i rødt eller rosa. Tror den finnes i kvitt også.

Gravmyrten vokser over alt og er en fin bunndekker. Den står lenge med nydelige blå blomster.

Påskeliljer, pinseliljer og de mindre blå perleblomster og blåstjerne er også glade for å bli delt og spredd utover.
 
Småhjeter blomsterer i rødt hele våren og sommeren og de dekker over de visnende løkbladene. 

Alle tulipanene mine er gule.
Det ser ut som om de røde og kvite ikke liker jorda her og da kan de få slippe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar