torsdag 15. mai 2014

Sneglespor med komplikasjoner

Har prøvevevd halvdreielmønsteret "Sneglespor" i dag.
Jeg retta opp de fleste småfeilene og heldigvis ikke oppdaga store hovlingsfeil.

Det blir mønster, men stemmer ikke med bildet i boka.
Jeg fant "Sneglespor " i ei bok for bordvev, og har etter fattig evne prøvd å tilpasse det til kontramarsj i stor vev.

Mønsteret er på fire skaft og 4 trøer. Så har jeg lagt til to trøer for bunninnslaget i lerretsbinding.

Først slo jeg inn med mørk grått garn. Der har jeg flere innslagsfeil. Likevel er det tydelig å se at det lgner lite på forbildet.

På det øverste bildet med rødt innslag har jeg gjort noen forandringer, men her må jeg nok bruke fantasi og hjernevindinger for å få de rette sporene.

Dette er spennende! 
Å prøve nye mønstre og løse mysteriet som gjør at mitt produkt blir annerledes selv om jeg mener jeg følger instruksene.

Er det hovlinga eller trøinga som har laga floke? 

Skulle hovlinga vært speilvendt når jeg kom til enden?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar