tirsdag 1. desember 2015

Herlige adventsdager





Jeg tenner et par lyslykter som står på trappa  når jeg går tur med bikkja for å hente dagens avis.


 Himmelen er mørk når vi går i otta, men snøen lyser opp og knirker under beina når jeg går.

Trivelig å komme tilbake og se lysene på trappa og kuleeineren som har fått lysnett og snødryss.



Det er noe helt spesielt med denne tida på året når første snøen har lagt seg.
Dagene er korte, men så lyser vi opp den mørke delen av døgnet med mer eller mindre kunstige lys.





Det er så herlig å lage spor i den jomfruelige snøen. Bikkja går først og jeg lager spor speilvent av hennes.


Himmelen var mørk og urolig i går.
 I dag morges var det stjerneklart.



Har noen flere ryer som trenger frynseknytting, men det blir ikke så mye veving nå før jul.

Det blir mye vask, rydding og kasting i adventstida her i huset.

Er ikke så glad i å vaske, men det er blitt tradisjon å vaske vinduer før adventsstjernee skal på plass, og da er jeg i gang.

Minst ett rom hver dag - og det tar tid for det er mye i hyller og skap som må sorteres og kastes eller flyttes.

Det blir 3-4 luer ferdig i uka også og nå ligger en stabel klar for Fretexbeholderen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar