fredag 11. desember 2015

Ny rosebord etter vellykka sammenknytting

Jeg fikk prøvevevd en halvmeter på slutten av gamlerenninga før jeg måtte dra knutene gjennom hovler og skei.

Så laga jeg en bord som jeg ble fornøyd med på den svarte renninga.

Er ikke sikker på hva slags filler jeg skal bruke i denne renninga.
Har alltid tenkt at det må være mørke filler i svart renning.


I roseprøven er det lyse grått og det blir i grunnen fint mot det svarte.

 Det ligger ganske mye svart vadmel på loftet som i alle fall skal brukes her.

Det gikk bra å få knutene gjennom både hovler og skei.
Ikke en knute gikk opp.

Dette var en grei og lettvint måte å få inn ei ny renning når en skal ha samme hovling som i den gamle.


 - Sammenknyttinga gikk raskere enn jeg hadde trodd.

 - alle knutene tålte påkjenninga

 - en sparer mye renning 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar