lørdag 2. april 2016

Fargepause i dag

Vaska og nøsta opp garn i går og tar ei fargepause til jeg får bestemt hva jeg skal veve. 
Trolig blir det skjerf. Da må jeg finne ut trådtetthet og regne ut om jeg har nok garn av riktige farger.

Har laga ei oversikt over gode blogger som tar for seg farging med cool-aid og andre fargestoffer.

Annepålandet er ei fargerik og allsidig dame som skriver fyldig og spennende blogg:

A'sALMANAKK fargelek 1 om leke med maten og Fargelek 2 om cool-aid 

Färghäxan skriver om kaldfaging og har en sidestolpe til høyre på bloggen om farging med diverse.
Monstermonster skriver bl a om kaldfarging.

Farging av garn om farging med coolaid og har mange linker til andre sider om farging.

En plass står det om farging med kaffe. Prøvde med hell å dempe en av de skarpe rødfargene med pulverkaffe. Den fargesuppa sto noe lenger på sterk varme enn de andre grytene.

Det som er bra med denne disse fargemetodene er at farginga går raskt og er helt uten skadelig tilsetningstoffer. Fargene skal være varige. 
For min del var det greit å få brukt opp saftposene som sto på lager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar