fredag 1. april 2016

Har fortsatt å farge med cool-aid




Det var uendelig mange pakker med cool-aid og jeg har haugevis av kvitt garn av ymse tykkelser og kvalitet.

Hittil ser det ut som om det har vært ull i alle nøstene.




Det å kunne dyppe hele nøstet i fargesuppa og få farge på halve nøstet, var en aha-opplevelse.

Jeg farga, - nøsta av det våte nøstet til det ble bare den kvite kjerna inni.

Da putta jeg begge nøstene i et nytt farge bad med annen farge - og farga begge nøstene.
Så fortsatte jeg å nøste til alt garnet var på det første nøstet.

Da var tida inne for å plukke frem hespetre.
Jeg har to slag.
 Et til å dreie og et lite enkelt til å vende rundt og linne garnet opp på.

De minste nøstene ble linna opp rundt albuen.

Jeg har lært at hespetre brukes til å lage garnhesper på.

Garnvinde bruker jeg til å sette garnhespa på når jeg skal lage nøster.


 



Alt garnet ble ikke like vellykka, men jeg lærte da en del underveis, - og jeg er ikke ferdig enda.  

Det lilla garnet er jeg veldig fornøyd med, mens det blå og blågrønne ikke blir så lett å bruke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar