søndag 10. april 2016

Lurt å gå kurs og greit med handyman i huset

En kan lese seg til mye kunnskap, men når en går kurs kan en SE, LÆRE og ERFARE.
Det skjer så mye nytt innen veving. Erfarne lærere snapper opp hvordan en kan gjøre prosesser enklere.
Det finnes nye hjelpemidler, og andres lure tips kan kopieres.
Jeg har slitt med en enkel og skranglete rennebom i alle år. 
Da jeg var på kurs i Rauland i februar, hadde de skifta ut en rennebom og jeg fikk  kjøpe den gamle.
Snupinnene sitter på en løs del som kan flyttes opp eller ned etter hvor lange renninger en lager.
Passe lange efsinger til ombindingstråder henger fast på rennebommen.
12 meter ullgarn til skjerf er rent og venter på at gubben skal få ferdig de to "plankene" som skal bli pådragningsknekt.



Fant en enkel beskrivelse på hvordan man lager en.


Da jeg var på kurs tok jeg bilder og laga en beskrivelse av et praktisk spolestativ.

Gubben har laga et slikt også. 
Mye enklere enn krokene som jeg hadde i taket.

Når sola skinner og snøen er borte skriker blomsterbed og plen etter hjelp.

Har ikke sådd så mye inne i år, men stauder og blomsterløk er i god emning.

Fant forresten en tankevekkende filmsnutt som viser alternative innslag

Har sett at kassett-tape har blitt spennende i jakkestoff, men har ikke prøvd det selv.

En burde nok vært litt mer nyskapende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar