lørdag 23. april 2016

Putta renninga i fargebad





Har kjøpt flere kg med kvit bomullsgarn 12/3 i Seljord.
 Røverkjøp til kr 29.- for 200 grams hesper.

I går laga jeg ei 10 meter lang renning som ble bundet for med plastbånd og nylonsnøre før det gikk i gryta med gul dylonfarge.

Resultatet ble saftig gulfarge.



Jeg tok opp ombindingene og så at det var kvitt under. Planen er at de kvite partiene skal bli blå, og de gule partiene uten ombinding skal bli grønne.

De partiene som ble bundet om før andre badet bør beholde den gule.

Den knallgule hespa er ei kvit hespe som ble farga i etterbadet. Det var mye fargestoff igjen.






Jeg bandt om på nye plasser og putta den gule renninga i blått fargebad.

Sannelig gikk det omtrent som planlagt.

Det som er mest spennende nå er om jeg får orden på renninga igjen - slik at jeg får sveipa den på veven.

Nå henger garnet til tørk.



Jeg har et ganske stort lager av fargestoff fra den tida da det var populært med batikkfarging.

Det ser ut som om det enkleste er å bruke Dylon eller Colorima. Der skal det bare tilsettes salt.

 Her er gardinene jeg brukta til den siste fillerya med svarte roseborder

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar