lørdag 4. oktober 2014

Sveiper på ny renning alene

Det går greit å sveipe på ny renning når en har såpass erfaring at en vet hvor fallgrubene er.
Satte en mindre vevstol foran den som skulle ha renninga på, og hengte 30 m renningsflette over denne med et par flasker fylt med vann som lodd.
Det blir noen turer frem og tilbake for å flytte flaskene lenger ned på renningsfletta etter hvert som jeg drar renninga på garnbommen.

Synes jeg har minst like god kontroll som når jeg har hjelp til å holde fletta.

Det er litt avstand frem til den riktige veven, slik at renninga får plass til å folde seg ut til riktigere bredde.

Denne jobben gjorde jeg i går, og nå er jeg i gang med ei ny rye som er litt annerledes enn de to siste ryene jeg vevde med dongeri-innslag. 
Det er så deilig å sitte inne å veve når været ute ikke frister. 
Slyngerommet er vaska og mesteparten av honningen står i 20 kg-spann og venter på transport til honningcentralen.
Et par hundre kilo står i en beholder og venter på at jeg skal fylle den på glass og plastspann.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar