torsdag 30. oktober 2014

"Hullbragdlue" og ryeplaner

Jeg har fått spørsmål om å legge ut oppskrift på denne lua med mønster som minner litt om hullbragd. Noen kaller det bikubemønster, og noen heksagon.
 
Samma det - artig mønster å strikke. 

Legg opp 90 masker og strikk vrangbord med bunnfarge på tynne pinner. 
Øk masketallet på tykkere pinner til 128 m  på de to neste omgangene som strikkes
en omg rett og en omg vrang.
Strikk så mønster med kontrastfarge: 
* 7 m rett, 1 løs av* . Gjenta dette 8 ganger.
Strikk  1 omg rett og 1 omg vrang med bunnfarge over alle maskene.
Neste omg med kontrastfarge:
 3 rett, *7 m rett, 1 løs av*.
Strikk så langt en ønsker og fell av med færre masker mellom * og*.
 
 
 
 Er i gang med å slanke dynetrekklageret mitt. 
Lyse filler med brune smale striper denne gangen.
Jeg vil få ferdig ryene som sitter på tøybommen så jeg kan klippe ned å tre om til rosebragd.

Har lyst til å sette opp rosebragdløpere i rødt og grønt i en mindre vevstol også, men da må jeg dra ut den renninga som er der .  . .

Tror sannelig at vi går mot julemessetid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar