lørdag 11. oktober 2014

Pc-trøbbel

Min gode, gamle stasjonære Pc har begynt å vise tegn til sykdom og kanskje død. 
Regna med at jeg måtte kjøpe ny. 
Da jeg glodde i reklamebrosjyrer og kom til butikken, så fikk jeg inntrykk av at alle ville ha små bærbare enheter. De var mye enklere og billigere.

Jeg kom hjem med en og ble forvirra av en masse farga firkanter i ulike farger og størrelser på presentasjonssida. Rene kaoset, men jeg har forstått at dette er et fremskritt - fordi det ligner mere på smarttelefonen.
Jeg lærte meg raskt hvordan jeg skulle få frem det gamle skrivebordet, men så var det den lille skjermen og det flate tastaturet. 
Ikke noe problem, fikk jeg høre. du kan koble til den gamle, store skjermen og det gamle tastaturet.

Hva er vitsen med den bærbare da?
Så spurte dattera hva som feilte den gamle stasjonære pc'n. 
Den bråker og skjermen blir plutselig svart, eller så streiker musa.
"Når gjorde du ren viftene sist", var spørsmålet fra henne.
På instruks fjerna jeg sidedekselet og fant to gjengrodde vifter.
Etter 25 skitne q-tips, går vifta stille som om pc'n var ny.
Det var så enkelt at selv mor greidde det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar