søndag 12. oktober 2014

Gratis Officepakke

Det er rart med vanen. 
Nå har jeg brukt den bærbare pc,n i minst 
14 dager og den kjenner meg igjen! Når jeg åpner, så scanner den bildet av 
meg og lar meg slippe inn uten passord. 
Når gubben prøver seg, så er det stopp. Han får ikke tilgang uten passord.
Jeg har blitt vant til den lille saken som 
har få ledninger og som jeg kan putte i 
en skuff og ta frem ved kjøkkenbordet, 
når gubben bruker den stasjonære.
Det var minst ett problem.
På den stasjonære pc’n hadde jeg innstalert
Microsoft sin Officepakke. 
Den kan ikke overføres til en annen pc og den er temmelig dyr å kjøpe. Jeg fikk ikke tilgang til word-dokumentene  som jeg overførte til den bærbare, uten 
at jeg lagra i rtf-format.

Nå har jeg akkurat innstalert  gratis- 
programmet Kingsoft Office som er nesten helt likt Officepakka. Det eneste negetive 
jeg har funnet er at alle fanene er på engelsk. 
Fanene i Kingsoft Writer er imidlertid på samme plass som i word-dokumentene og det er 
helt greit å finne ut av selv for meg som ikke er særlig sterk i engelsk.
Kingsoft har også regneark: Kingsoft Spreadsheets., og jeg kan overføre fra Exel regneark 
direkte over til Kingsoft.
Det gir en suveren mestringsfølelse å få til dette helt alene, bare ved hjelp av databladet 
“Komputer for alle” og cd-plata som følger med hvert nummer.
Mange gode tips å få der.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar