tirsdag 21. oktober 2014

Glimåkra ligger i Skåne - trur eg . . .

 

Har meldt meg på en tur til vevdagene i Glimåkra. Ante ikke hvor i Sverige det lå før jeg kikka på kartet i dag og forsto at det ligger i Skåne. Jeg har knapt vært i Sverige, men vet at de er flinke på vev, og jeg gleder meg til å reise på tur med Telemark Vevforum.

 

Vevdagene varer fra 23-25 oktober og vi skal være der lørdag.

Jeg så en video fra vevdagene i 2009 der en kar viste et redskap som skar filler.

Jeg er nok raskere med rullehjul, men har en metervare med stoff er den sikkert grei å bruke.

 

Det var  utstillinger og salg av strikka, tova og vevde varer. Garn, redskaper, bøker og oppskrifter blir også å finne.
Det skal finnes ringer som kan åpnes i et ledd og som blir brukt til å henge sammen skillepinnene. Slike skulle jeg gjerne ha fått tak i.

Skal bli spennende å se om en får inspirasjon til å veve noe nytt og om en knytter nye kontakter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar