onsdag 20. september 2017

Gåsøyehovling med enklere innslag

Fant mer rundballesnøre og er i gang med ei dørmatte der jeg lager enklere innslag enn jeg hadde tidligere i sommer.

Den delen av vevnaden som er nærmest har innslag 1234321 . . osv  dvs enkel spiss. 
Den er lysere enn resten av innslaget.

Det mørke partiet har innslagsrapport: 
1234 1234 . . dvs rett gjennomgående innslag helt til jeg snur og innslaget blir 4321 4321 . . 
Dette partiet er mørkere fordi jeg har toskaftinnslag med kassettbånd mellom hvert blått mønsterinnslag.

Er så fornøyd med at jeg knytta ned til to toskafttrøer i tillegg til mønstertrøene.

Da har jeg så mange flere muligheter på lange renninger.

Mange muligheter med gåsøyehovling (ringvend).




Tidligere i sommer brukte jeg samme innslagsrapport som hovlingsrapport.

Da kommer det typiske gåsøyemønsteret frem.
En må hodet på rett plass når en vever slik .  . .
Alle bildene er fra samme renning, bare innslagsrapporten er ulik.
Innslag er rundballesnøre i plast og kassettbånd som skulle blitt søppel . . 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar