fredag 4. april 2014

Bilen som slukte cd-plater . . .

Da jeg kjørte lånt bil fra Gardemoen sist helg og ganske mange timer på hjemveg, så hadde jeg  med lydbok til tidtrøyte. Jeg synes bilkjøring er kjedelig og bortkasta tid.
En god krim som fyller kupeen korter turen.
Problemet var at når en cd var ferdigspilt, så kom ikke den ut av gapet slik som på min gamle bil. 
Denne bilen ba pent om en ny cd-plate. 
Når den var ferdigspilt så ville den ha en til, og en til og  .  .. 
Jeg mata den jevnt og trutt, for krimmen var spennende og jeg ville høre fortsettelsen.

Vel hjemme prøvde jeg å få cd'ene tilbake, men det var ikke tale om. Spilleren ville ha flere. 
Jeg låste bilen og lurte på hva gjør en bil med cdplater?
Spiser og omgjør dem til drivstoff, - eller ligger de igjen i vegen og blir til asfalt ?

I dag starta jeg bilen på nytt og prøvde å bla meg frem i instruksjonsboka.
Håpløst!
Så klikka jeg på de knottene jeg fant og plutselig så kom de ut en etter en - hele krimgåten på løpende bånd.
Da blir nok biblioteket like fornøyd som jeg ble da jeg fant flere gule påskeliljer i et blomsterbed som lå inntil en steinmur. 

Fant vårtegn på turen i går også.
Tysbast er en liten busk som blomstrer med lilla blomster på bar kvist. 
Har hatt lyst til å ta opp rot og plante den i hagen, men den er svært giftig og ettersom den vokser så nær, så får jeg heller glede meg over å finne den i skogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar