torsdag 3. april 2014

Triveleg rusletur med naboar.



Var på ukens vårtur i går sammen med 12 andre fra bygda.Vi møtes hver onsdag ettermiddag og rusler sammen et par timer i skog og mark.

Vi fant vårens første kvitveis og en liten koloni med røde blåveis. Har funnet kvite blåveis tidligere, men aldri noen som var så røde som  disse. 

Når været er så bra som det har vært noen dager nå, så må en bruke tida utadørs.
Snøen er borte og jeg fikk gulrot og salatfrø i jorda. Blomsterbedene har fått en topping av kompost og det går fint å ruske opp ugras nå før røttene fester seg.

Dagen starta med en tur til toppen av naboens traktorslepe. Stien slynger seg opp gjennom ei bratt li, og det lå snø i siste halvdelen av vegen. Jeg brukte en time opp og fikk putta ei ny bok i trimkassa som sto der. Skaren bar meg og jeg fant ganske utsprunget bjørk i et parti der stien er skutt ut i berget. Det var lunt og sola bakte godt mot bergveggen.
Det er ei av sju kasser med trimbok i som står spredd rundt om i nærområdet.
Det er lettere å komme seg ut på tur når det er organiserte rusleturer eller når en har som mål å skrive seg inn i alle trimkassebøkene.  Hadde plan om å sette meg i solveggen med ei bok etter middag, men før jeg kom så langt var sola borte.
Trivelig med tilbakemelding fra Åshild. Det er ikke så mange som leser skribleriene mine, men jeg liker også å følge med på andre som skriver om veving.
Det er allrtids noe å lære og noe å bli inspirert av.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar